Puisi untuk ibu qu tersayang

Ibu ...
Adalah wanita yg telah mlahirkanku,
Merawatku,Membesarkanku,
Mendidikku hngga driku tlah dewasa.

Ibu ...
Adalah wanita yg slalu siaga
Tatkala kaki-kakiku blum kuat utk brdiri.
Ibu ...
Adalah wanita yg penuh perhatian
Bila aku sakit,
Bila aku terjatuh,
Bila aku menangis,Dan bila aku kesepian.

Ibu ...
Telah ku pandang wajahmu d'waktu tidur
Terdapat sinar yg penuh dgn keridhoan
Telah qu pndang wajahmu dgn kasih dn syang
Trdapat sinar klelahan krna aku.
Aku yg slallu mrepotkanmu
Aku yg slallu mnyita prhatianmu
Aku yg sllu mnyusahknmu hingga muncul tangismu.

Ibu ...
Engkau mngis krna aku,
Engkau sdih krna aku,
dan engkau korbankan sgalanya utk ku.
Jasamu tiada trbalaskan,
Jasamu tiada trbeli,
Jasamu tiada akhir,
Jasamu tiada tara,
dan jasamu trlukis indah d'dlam surga.

Ibu ...
Hnya doa' yg bisa ku prsembahkan utkmu .
Krna jasamu tiada trbalaskan.

Hnya tangisku sbagai saksi atas rasa cintaku padamu .

Ibu.....I LOVE YOU SO MUCH.
Jg kpd ayah.

0 komentar:

Posting Komentar